Welcome to PolandPrayer - a blog dedicated to prayers for Poland. May Jesus reign in the hearts of the Polish people!

Witamy na PolandPrayer - blogu poświęconym modlitwie za Polskę. Niech Jezus panuje w sercach Polaków!

Monday, July 19, 2010

Battle (Bitwa)

Kocham Polaków! To uczucie okazało się tak bardzo przydatne wczoraj, gdy znalazłam się w wielotysięcznym tłumie Polaków. Ja i Dawid należymy do grona szaleńców, którzy dolączyli na obchody 600 lecia bitwy pod Grundwaldem. Oto cztery słowa, które opisują nasze doświadczenie: gorąco, kurz, tłoczno, szaleństwo.:) Było tak gorąco i było tyle ludzi, że w rezultacie nie widzieliśmy bitwy. W końcu udalo mi sięznaleźć cień pod drzewem, gdzie dołączyłam do grupy 50 osób. Bitwa zakończyła się o 3, a powrot do Ostródy zajął nam 5 i pół godziny. To było "niezapomnienie" doświadczenie.

Kiedy tak siedziałam pod drzewem, a później na poboczu drogi i patrzyałam na ludzi, zastanawiałam się, ile z tych osób ma osobista relację z Chrystusem, uświadomiłam sobie, że tylko kilkoro z tłumu zna Chrystusa. To przypomniało mi, że prowadzimy bitwę o Polskę. Chociaż nie widzimy jej przebiegu gołym  okiem to jest ona realna. Duchowe siły chcą powstrzymac Polskę w ciemności.
Ale chwalę Boga za to, że jest On naszym Światlem i Zbawieniem (Psalm 27:1). Odnajdźmy
zatem w Nim siłę i z odwagą kroczmy do przodu. Bóg walczy za nas i On jest Zwyciężcą (Exodus 14:14).
I love Polish people. It's a good thing that I love Polish people, because yesterday I was with several 1,000's of them. You see, David and I were two of the crazy people who went to Grunwald for the 600th anniversary battle re-enactment. There are 4 words to describe our experience: hot, dusty, crowded, crazy. :) It was so hot and there were so many people that we could not even see the battle. I finally found a tree and sat in the small amount of shade with about 50 other people. The battle was over at 3pm but it took 5 1/2 hours to return to Ostroda. It was quite an experience. 

As I sat under the tree and then later as we sat on the side of the road, I looked at all the people around me and wondered how many had a relationship with Jesus. I realized that probably very few know Him. And I was reminded that we truly are in a battle for Poland. Although we can't always see this battle, it is a reality. There are spiritual forces that want to keep Poland in darkness. But I praise God that He is our Light and our Salvation (Psalm 27:1). May we find our strength in Him and take courage to keep going. God fights the battle for us and He will be victorious (Exodus 14:14).
 

No comments:

Post a Comment