Welcome to PolandPrayer - a blog dedicated to prayers for Poland. May Jesus reign in the hearts of the Polish people!

Witamy na PolandPrayer - blogu poświęconym modlitwie za Polskę. Niech Jezus panuje w sercach Polaków!

Monday, October 14, 2013

Compassion (Współczucie)

Kilka tygodni temu, wjeżdżając do jednej z polskich wiosek, zauważyłam przy drodze duże bocianie gniazdo. Byłam zaskoczona, gdy zobaczyłam, że był w nim bocian! Mieliśmy koniec września i wiedziałam, że ptaki te wyruszyły już w swoją podróż na południe. Przyjaciele wyjaśnili mi, że czasami, gdy jakiś bocian jest zbyt słaby albo niezdolny do latania, zostaje porzucony. Smutno było mi to słyszeć, ale ucieszyłam się, że zdarza się, że jakaś rodzina opiekuje się wówczas opuszczonym ptakiem, zapewniając mu schronienie i pożywienie.
 
Jestem bardzo wdzięczna, że nasz Bóg jest Bogiem, który troszczy się o ubogich, słabych i opuszczonych. W Biblii czytamy, że pouczał On swój lud, aby zostawiali ziarna na polu dla obcych przybyszów i ubogich (III Mojż. 19;9-10). Zabraniał im złorzerzyć głuchoniemym i stawiać przeszkody na drodze niewidomych (III Mojż. 19;14). Troska o wdowy i sieroty zajmuje priorytetowe miejsce w Bożym sercu (Jak. 1;27).
 
Módlmy się, abyśmy mieli Boże serce w stosunku do ubogich i słabych. Niech Bóg obdarzy nas duchem mądrości i współczucia, gdy będziemy troszczyć się o potrzebujących. Módlmy się, aby polskie kościoły były bezpiecznym miejscem dla porzuconych, i aby mogli odnaleźć w nich miłość oraz akceptację.

A few weeks ago as I was entering a village in northern Poland I saw a large stork nest near the road. I was so surprised to see a stork in the nest! It was late September and I knew that the storks had already migrated south. My friend told me that if a young stork is too weak or unable to fly he will be left behind once migration begins. I was so sad about this, but was glad to hear that sometimes a family will provide shelter and food for the neglected bird.
 
I am so thankful that our God is a God who cares for the poor, the weak, and the neglected. We read how God instructed His people to leave grain in the field for the foreigner and the poor (Leviticus 19:9-10). He forbid anyone to curse the deaf or put a stumbling block before the blind (Lev. 19:14). To care for the widow and the orphan is a high priority in God's heart (James1:27).
 
Let us pray that we will have God's heart for the poor and weak. May God give us a spirit of wisdom and compassion as we care for those in need. Let us pray that the churches in Poland will be a safe place where those who have been forsaken will find love and acceptance.

No comments:

Post a Comment